Veelgestelde vragen

Hebt u hulp nodig? 


Veelgestelde vragen
  • Hoe vindt verzending van mijn pakket plaats?

    Verzending vindt op werkdagen binnen 24 uur plaats via PostNL. Je bestelling is altijd te volgen via track & trace.

  • Hoelang duurt het voordat ik mijn pakket ontvang?

    Je bestelling wordt op werkdagen binnen 24 uur verzonden. Wanneer het artikel bij je aankomt is afhankelijk van de postverzender, maar houdt u rekening met 1 á 2 werkdagen na verzending. U ontvangt altijd een Track & Trace waarmee u uw pakket kunt volgen.

  • Kan ik mijn bestelling ook bij u op komen halen?

    Wij hebben geen bezoekadres. Het is daarom niet mogelijk uw pakket bij ons op te halen. 

  • Wat is de minimale bestelwaarde voor orders?

    De minimale bestelwaarde van je order is 15,-. 

  • Kan ik ook na bezorging van mijn pakket betalen?

    Op dit moment bieden wij niet de optie om uitgesteld te betalen. 

  • Kan ik ook betalen met bankoverschrijving?

    Het is op dit moment niet mogelijk om via bankoverschrijving bij ons te betalen.

  • Kan ik mijn bestelling ook met creditcard betalen?

    Het is niet mogelijk om met creditcard te betalen.

  • Komen uw producten ook van buiten de EU?

    Het kan voorkomen dat er bij de productie van artikelen gebruik wordt gemaakt van grondstoffen buiten de EU, denk bijvoorbeeld aan bamboe. Wij kopen het eindproduct echter alleen in bij ondernemers binnen de EU. 

  • Hoe weet ik dat het product dat ik bestel ook echt duurzaam is?

    Duurzaam is een breed begrip. Duurzaam voor BritAlex betekent in ieder geval dat producten herbruikbaar zijn, biologisch afbreekbaar en/of recyclebaar. 


    Daarnaast proberen we onze CO2 voetdruk laag te houden door enkel binnen de EU producten in te kopen en alleen binnen Nederland te verzenden. 


    Wij proberen om voor de verzending van pakket enkel gebruik te maken van biologisch afbreekbaar of recyclebaar verpakkingsmateriaal. Wij gebruiken geen plastic voor de verzending van pakketten. 

  • Is het mogelijk grote aantallen te bestellen?

    Wij werken met partners die lage productieaantallen hebben. Het is daarom afhankelijk van de beschikbaarheid of dit tot de mogelijkheden behoort. 


    Heb je interesse in meer aantallen dan dat wij beschikbaar hebben in onze winkel? Neem dan contact met ons op via info@brittandalex.nl. Vermeld daarbij ook het artikelnummer, de gewenste aantallen en de uiterlijke leverdatum. Wij nemen dan contact op met de leverancier en komen zo snel mogelijk met een antwoord. 

  • Hoe kan ik mijn product retouren?

    Toch niet tevreden over een artikel? Je kunt binnen 14 dagen na bezorging van jouw pakket een retour aanmelden door een mail te sturen naar retouren@brittandalex.nl. Verstuur jouw pakket vervolgens zo snel mogelijk, maar binnen 7 dagen na aanmelding, terug naar Britt & Alex. Vergeet niet jouw verzendbewijs goed te bewaren. 


    Na ontvangst van jouw retour zorgen wij ervoor dat je zo snel mogelijk, maar binnen 5 werkdagen, het retourbedrag exclusief verzendkosten ontvangt op de rekening waarmee jij je eerdere betaling hebt uitgevoerd.

  • Wat is jullie retourtermijn?

    Na ontvangst van je pakket heb je 14 dagen de tijd om je zending te beoordelen. Binnen deze periode kun je, op eigen kosten, het pakket (of een deel daarvan) retour sturen. 


    is er iets mis met uw zending? Neem dan contact met ons op via info@britttalex.nl. Dan gaan we samen op zoek naar een oplossing.

  • Waarom worden de verzendkosten bij een retourzending niet vergoed?

    De verzendkosten worden door een externe parter gemaakt. Of ujeeen pakket nu wel of niet houdt, deze kosten moeten worden betaald. In het geval van een orderbedrag vanaf 30,- worden deze door ons betaald. In het geval van een retourzending van jouw kant, vinden we het redelijk dat je daar de kosten ook voor draagt.  


    Natuurlijk hopen we dat je een bewuste keuze maakt bij het plaatsen van jouw order, zodat retourzenden niet noodzakelijk is. 

  • Is het mogelijk artikelen te bezorgen in het buitenland?

    Helaas is het niet mogelijk om buiten Nederland te bezorgen. Dit is een bewuste keuze, omdat verzending van een pakket altijd een Co2-voetafdruk achterlaat. Om deze zo klein mogelijk te houden, bezorgen wij enkel in Nederland. 

  • Wat als ik na gebruik niet tevreden ben over een artikel?

    Hoewel elk artikel zorgvuldig door ons wordt geselecteerd, kan het voorkomen dat je toch niet helemaal tevreden bent. Neem in dat geval contact met ons op door een mail te sturen naar info@brittandalex.nl. Wij zullen altijd ons best doen om er samen met jou uit te komen. 

  • Kan ik ook cadeautjes in laten pakken?

    Wil je iemand verrassen met een pakketje van BrittAlex? Wij maken je pakket graag extra speciaal. Laat ons bij het plaatsen van je bestelling in de opmerkingen weten dat het een speciale gift betreft. Een kaartje met korte boodschap vroegen we graag voor je toe. 

  • Ik heb een klacht. Waar kan ik deze melden?

    Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je tevreden bent. Is dit toch niet gelukt, dan zoeken we graag naar een oplossing. Neem in dit geval contact met ons op via info@brittandalex.nl. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om een oplossing te vinden. 

  • Ik ben verkoper van duurzame producten en wil graag in contact met u komen.

    U kunt contact met ons opnemen door uw aanbod te sturen aan info@brittandalex.nl. Wij komen zo snel mogelijk bij u terug met een reactie.

Share by: